KEZDŐLAP BLOG Kapcsolat LEIRATKOZÁS SEGÍTSÉG

Volenszki Sándor
2010-07-26 06:42:35

Internetes megjelenés - Pozíció, látogató, ügyfél.




Tegnap elég borongós vasárnapunk volt, mondom ezt én, innen a Balaton déli partjáról. Megragadtam az alkalmat és bepótoltam néhányat a már régóta halogatott feladataim közül, többek között sikerült végre végig néznem a Google I/O 2010 konferencia videó anyagát.

Nagyon sok tanulságos gondolatot hallottam benne, úgy mint:

  • A jól kereső pozicionált weboldal egyik titka, hogy írj szöveget a weboldaladra!
  • Gondolkozz el azon, hogy milyen kulcsszóra akarsz első lenni a keresőben! Biztos, hogy az emberek azzal a szóval keresnek téged?
  • Ha az url-ben alul vonást használsz, a Google egy kifejezésként kezeli, ha kötőjelet, akkor annyi különböző kifejezésnek, ahány felé a kötőjel elválasztja.

Mégis a legmegdöbbentőbb az a tény volt, hogy a YouTube, direkt forgalmának a kétszeresét szerzi a kapcsolódó (Related) videók funkciójából!  

Bizonyára ti is néztetek már YouTube-on videót. A keresési listából, ha megnyitsz egy videót lejátszásra, akkor az oldal jobb szélén lesz egy sáv (egy úgynevezett Related, azaz kapcsolódó, vonatkozó), telis-tele olyan filmekkel, amelyek kapcsolódnak a megtekintésre megnyitott videóhoz.

Ezen felbuzdulva gyorsan megnéztem az Analytics statisztikáimat és azt láttam, hogy az elsohonlapom.hu-tól eltekintve a saját oldalon generált forgalom elenyésző. Az elsohonlapom.hu esetében pedig az egyedi látogatottság tízszerese az összes oldalmegtekintés, amelynek fele saját oldalról generált oldalmegtekintés, valamint, az oldalon eltöltött idő, átlagosan 16 perc.

És ekkor beugrott egy gondolat a Google I/O 2010 konferencia videóból:

"Mi is az amit valójában akarsz? Jó helyezést? Nem! Látogatót akarsz! És valóban látogatót akarsz? Nem jó konverziót (a lehető legtöbb látogató induljon el az ügyféllé válás útján) akarsz!"

Hát ez az! Tudással, probléma tudattal rendelkezünk és mégsem tesszük meg a szükséges intézkedéseket! Miért van ez?

Ki ne örülne neki, ha egy olyan tartalomkezelőbe dolgozhatná fel termékeit, szolgáltatásait, ahol a kiválasztott termékhez automatikusan megjelenne a kulcsszavak alapján hasonló termék vagy szolgáltatás? Ki ne örülne egy AfterSales (eladás utáni szolgáltatás, pl. kerékpárhoz térdvédő és sisak) funkciónak?

Mi a helyzet nálatok? Ti hogyan csináljátok?


Hozzászólok >>

Hasznos volt a bejegyzés? Mennyire?


Bejegyzés értesítő Értesítés új bejegyzésről

Hozzászólások

Nincs hozzászólás...

 

Bejegyzések

Saját e-mail cím használata Gmail levelező programban (720/1) >>
Automatikus szöveges lábléc minden kiküldött levél alján. (0/4) >>
Névre szóló körlevél OpenOffice használatával (0/1) >>
Virtuális séta a Te üzleteltben, a Te kiadó házadban! (0/2) >>
Internetes megjelenés - Tömeges képátméretezés (0/3) >>
Megkezdődött a regisztráció a támogatói fórumra. (0/1) >>
Hétköznapi informatika - Nyomtatás PDF-be bárhonnan, bármikor (0/3) >>
Internetes megjelenés - Weboldal struktúra tervezése (617/2) >>
Internetes megjelenés - Támogatói Fórum (0/1) >>
Internetes megjelenés - Firefox könyvjelző eszköztár (0/3) >>
Internetes megjelenés - Videó vagy videó lejátszó? (0/3) >>
Körlevél küldése OpenOffice használatával (0/3) >>
Elektronikus levelezés - Több postafiók, egy levelező programmal (0/7) >>
Internetes megjelenés - Piackutatás Google dokumentummal (0/0) >>
Elektronikus levelezés - Távsegítség (478/0) >>
Internetes megjelenés - Mi az a SPAM és miért van? (0/0) >>
Internetes megjelenés - Mit írjak a weboldalamra? (0/2) >>
Elektronikus levelezés - Hogyan nyírjuk ki saját hírlevelünket! (0/1) >>
Internetes megjelenés - Programozó, webmester, "kocka" bérbe? (0/0) >>
Internetes megjelenés - Pozíció, látogató, ügyfél. (0/0) >>
Elektronikus levelezés - Kisbetű, nagybetű az e-mail címben? (0/0) >>
Internetes megjelenés - Hétköznapi szemüvegen át nézve (0/1) >>
Elektronikus levelezés - A gyakorlat (0/2) >>
Elektronikus levelezés - Mi is az az e-mail valójában? (0/2) >>
Kezdődjön az út az ismeretlenbe! (0/0) >>

 

  domainLAKÓPARK beta