Volenszki Sándor
2011-09-12 20:07:12
Saját e-mail cím használata Gmail levelező programban
Nem egyszer fordult már elő ügyfeleink között, hogy csak azért használtak üzleti levelezésre Gmail-es e-mail címet, mert nem akartak megtanulni egy új levelező programot, valamint nem akarták elveszíteni azokat a kapcsolatokat, amelyeket azóta gyűjtögettek, hogy regisztrálták magukat a Gmail-en.
Ennek a problémának a súlyát a Google is felfedezte, ezért biztosít lehetőséget arra, hogy a Gmail fiókunkban, a Gmail-es címünktől eltérő címmel is küldhessünk levelet.
Nem bonyolult a beállítás, csak néhány lépés:
Volenszki Sándor
2011-04-12 15:26:22
Automatikus szöveges lábléc minden kiküldött levél alján.
Hajlamosak vagyunk lustaságból lefelejteni e-mailjeink láblécét. Pedig ez is egy remek hely, ahol népszerűsíthetjük magunkat vagy termékünket. Gyakran elég annyi, hogy legyen egy jó jelmondatod, vagy egy kedvenc idézeted ami jellemzi szellemiségedet.
Volenszki Sándor
2011-03-06 20:26:10
Névre szóló körlevél OpenOffice használatával
Egy tavaly októberi bejegyzésemben (Olvasd itt >>) volt már szó arról, hogyan küldjünk körlevelet OpenOffice segítségével, majd a blogomon beüzemelt új fejlesztésemnek köszönhetően (görgesd az oldalt lefele és meglátod) érkezett néhány javaslat, köztük egy kérdés, miszerint hogyan lehet minden egyes címzettet egyedileg megszólítani.
Az eljárás szinte teljesen ugyan a különbség a küldendő levél megszerkesztésében és a címlistának felhasznált táblázatban van. Lássuk mi az!
Volenszki Sándor
2011-02-09 10:48:58
Virtuális séta a Te üzleteltben, a Te kiadó házadban!
Gondoljatok csak bele egy kicsit! Ha van egy weboldalad, ami bemutatja a terméked, üzletedet, kiadó ingatlanodat, számtalan lehetőséged van arra, hogy maradásra bírd a látogatódat. Fogalmazhatsz frappáns mondatokat, tehetsz fel érdekesebbnél érdekesebb fotókat, ami rendben is van, hiszen ezek kellenek, azonban mit lehet tenni még?
Hogyan vegyük rá a látogatót, hogy még több időt töltsön el a weboldalunkon?!
Volenszki Sándor
2011-01-21 15:30:50
Internetes megjelenés - Tömeges képátméretezés
A napokban volt egy kis szabadidőm és válogattam a fényképeket, amiket az elmúlt néhány évben készítettem. Önmagában nem volt egyszerű feladat, a közel 50db DVD-t végignyálazni, aztán amikor a kiválogatott 150 db képet kezdem volna feltölteni a webre, akkor egy kicsit alább hagyott a lendületem.
Egyesével átméretezni mindet? Őrület!
Ilyen könnyen nem adom fel! Kedvem sok nem volt, hogy kézzel átméretezzem mindet, azonban annyira érdekelt a kérdés, hogy ne hagyjam abba. Gondoltam, kérdezzük meg a nagy testvért, mit mond! Egy negyed órás szisztematikus keresés eredményéül megtaláltam ezt a kis programot: FastStone Photo Resizer
Volenszki Sándor
2011-01-04 12:04:26
Megkezdődött a regisztráció a támogatói fórumra.
Megkezdődött a regisztráció a támogatói fórumra. Az első hetekben a cél összegyűjteni a legfontosabb témaköröket és összehozni egy jó kis csapatot!
A fórum célja, válaszokat találni az internetes megjelenés és online stratégia technikai kialakítása során felmerülő kérdésekre.
Az állandó ügyfeleinknek a fórum tagsága örökös díjmentes (amíg ügyfelek), akik 2011 januárjában regisztrálnak azok pedig az idei évet ajándékba kapják!
A Kreatív Informatika támogatói Fórum az a hely, ahol felteheted megválaszolatlan kérdéseidet!
Volenszki Sándor
2010-11-16 18:39:08
Hétköznapi informatika - Nyomtatás PDF-be bárhonnan, bármikor
Az előző bejegyzésem hatására sokan ugrottak neki az elmetérkép rajzoló programnak, aztán teljesen logikusan jöttek is a kérdések! Az elhangzottak között van egy, ami megér öt percet, hogy megbeszéljük!
Éles szemű Tamás barátom hamar kiszúrta, hogy a program szabad verziójából nem lehet PDF-be nyomtatni, ami pedig egy elég hálás funkció, mikor az ember dokumentál. Na de akkor most ennyi? Mindenki boldoguljon ahogy tud? Nem! Ilyen könnyen azért nem adjuk fel!
Volenszki Sándor
2010-11-12 21:09:13
Internetes megjelenés - Weboldal struktúra tervezése
Ahogyan sok minden más jól megalapozott dolog, a weboldal is a tervező asztalon kezdi életét. Igaz, hogy a tartalomkezelők és a tartalom fejlesztés fénykorát éljük, lassan könnyebb új tartalmat publikálni mint megírni és feladni egy ajánlott levelet, mégsem eshetünk a klasszikus hibába:
Nem kezdhetjük a kivitelezéssel, mikor még azt sem tudjuk, hogy mit akarunk elkészíteni!
Persze ez nem egy műszaki rajz, itt nem századmillimétereken múlik a siker, jó viszont ha látjuk hova tartunk!
Volenszki Sándor
2010-11-03 11:34:27
Internetes megjelenés - Támogatói Fórum
A Támogatói Fórum kiszolgáló alkalmazása közel jár a készhez, lelkiekben felkészültünk már a 2011. januári indulásra, most azonban rátok van szükség!
Induláshoz olyan témaköröket akarunk összeválogatni, ami mind egytől-egyig „valóság ízű” így az indulás pillanatától hatékonyan segíthetjük a hétköznapokat.
Te is küzdesz informatikával, internettel kapcsolatos, megoldhatatlannak tűnő problémákkal, feladatokkal?
Írj nekünk egy példát, ha valós probléma, javasolunk rá megoldást!
Volenszki Sándor
2010-10-27 17:20:02
Internetes megjelenés - Firefox könyvjelző eszköztár
Ha egy fél évvel ez előtt megkérdezte volna tőlem valaki, hogy mire jó a Firefox könyvjelző eszköztára, azt mondtam volna, másra nem, csak, hogy elfoglaljon 25 képpontot a hasznos oldalmagasságból...
Aztán úgy egy évvel ez előtt, mikor végleg magam mögött hagytam az XP-t és áttértem az akkor nem kevésbé idegesítő Win7-re (azóta már sokat csiszolódott, megszerettem), teljesen véletlenül rájöttem, hogy mennyire jól ki lehet használni!
Úgy esett, hogy a szokásos Firefox telepítés után kimaradt a Könyvjelző eszköztár elrejtése majd egy szédült pillanatomban, mikor erős jobbklikkelésben voltam a címsor tájékán, felfigyeltem az előugró menüben az Új mappa menüpontra! Ekkor vettem észre, hogy nem találtam el ugye a címsort és nem is rejtettem el a Könyvjelző eszköztárat, ez az Új mappa létrehozás viszont teljesen felcsigázott!
Volenszki Sándor
2010-10-25 12:34:32
Internetes megjelenés - Videó vagy videó lejátszó?
Első hallásra nem is gondolnánk, hogy olyan óriási különbség lenne videó és videó lejátszó között, aki azonban már ismeri a YouTube által nyújtott egyedi videólejátszó lehetőségeit, tudja, hogy mennyi időt, energiát és idegeskedést tud megspórolni ha videólejátszót illeszt be weboldalába, és nem egy-egy önálló videót!
Ahhoz azonban, hogy eljussunk a saját videólejátszóig, rendelkeznünk kell YouTube fiókkal és kell, hogy néhány videó már fel legyen töltve.
Volenszki Sándor
2010-10-18 16:50:41
Körlevél küldése OpenOffice használatával
Az előző bejegyzés hatására többen is kérdezték tőlem, hogy mit csináljanak Ők, akik viszonylag kicsi címlistával (20-50-100db e-mail cím) rendelkeznek, lenne energiájuk havonta egyszer valami hírlevelet összehozni, de nincs mivel elküldeni. Azon kívül természetesen, hogy egyesével elküldi Outlook-ból, vagy 100 címzettnek küldi a levelet másolatban (ha a kimenő levélküldő szolgáltatója engedi és ha nem zavarja, hogy az ügyfelek egymás e-mail címén csámcsognak).
Nekem az OpenOffice körlevél funkciója ugrott be legelőször, tökéletes megoldás, ha nem akarunk automatikusan feliratkozást és leiratkozást kezelni (az itt leírtakhoz OpenOffice 3.2.1 és Java JRE szükséges).
Nézzük lépésről lépésre!
Volenszki Sándor
2010-10-09 15:45:15
Elektronikus levelezés - Több postafiók, egy levelező programmal
A héten egyik ügyfelemnek Skype-os képzést tartottam, és felmerült egy kérdés. A kérdés úgy hangzott, hogy ha kettő e-mail címem van, hogyan tudom Outlook Express-ben a kimenő levelem feladó e-mail címét megváltoztatni?
A válasz egyszerű, be kell állítani az Outlook Express-t, hogy kezelje mindkét e-mail címet és a küldés előtt el kell dönteni, hogy melyik e-mail cím legyen a feladó! A beállítás tekintetében két lehetőség közül választhatunk, az egyik a levelező szolgáltatás, a másik az identitás kezelés.
Több levelező fiók használata
Mikor több levelező fiók szolgáltatást használunk, akkor a bejövő és kimenő mappák (és az összes többi) közösek. Ez annyit tesz, hogy az összes bejövő levelünk a beérkezett üzenetek mappába kerül, függetlenül attól, hogy melyik e-mail címünkre érkeztek, valamint az elküldött levelek is egy mappába kerültnek, függetlenül a feladó e-mail címétől. Létrehozhatunk különböző mappákat és az üzenetszabályok segítségével, automatikusan leválogathatjuk a bejövő és kimenő leveleket címzett, vagy feladó szerint (az üzenetszabályokról majd egy kicsit később beszélünk).
Több identitás használata
Ha identitást használunk (ahogyan azt már a neve is sugallja), akkor olyan lesz, mintha minden egyes e-mail címhez külön levelező programunk lenne. Önálló mappák, önálló címjegyzék (természetesen létezik olyan közös címjegyzék is, amit minden identitásból elérhetünk).
Most végigvesszük lépésről-lépésre mindkettő beállítását, először azonban tisztázzunk néhány fogalmat, amikre szükségünk lesz!
Volenszki Sándor
2010-10-05 00:41:33
Internetes megjelenés - Piackutatás Google dokumentummal
Bizonyára nem ismeretlen fogalom számotokra a piackutatás. Mikor támad egy üzleti ötletünk, vagy egészen egyszerűen csak egy új termék bevezetését tervezzük, fontos, hogy megtudjuk mit gondolnak az ügyfelek, a célpiac.
A Google felkínál erre egy viszonylag egyszerű eszközt a Google Dokumentumok nevű alkalmazásban. Ahhoz, hogy használhasd ezt az alkalmazást rendelkezned kell Google fiókkal (pl.: gmail-os postaláda).
Volenszki Sándor
2010-09-23 20:27:05
Elektronikus levelezés - Távsegítség
A napokban egy barátom megsüllyedt levelező program beállítás közben, belezavarodott a kimondhatatlan kombinációjú smtp pop és mail szerver variációkba, majd segítségért kiáltott. Jártam éppen arra, így hát gyorsan beállítottuk a szükséges adatokat. Most már minden szuperül működik!
Haladtam vissza az irodába és azon agyaltam, milyen jó lenne, ha egy-egy ilyen beállításért nem kellene kilométereket autózni, bár ez egy szerencsés helyzet volt a maga 1,5km távolságával, de mi van a valóban nagy távolságokkal?
Volenszki Sándor
2010-09-07 21:05:43
Internetes megjelenés - Mi az a SPAM és miért van?
A Wikipédiában egész jó meghatározását olvashatjuk a SPAM-nak, azonban fontos megemlíteni, hogy a SPAM nem csak az elektronikus levélben küldött kéretlen reklám! Ennél lényegesen több válfaja van a SPAM-nek és a SPAM-elésnek (én most két fajtájával foglalkozom, a többiről olvashattok itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Spam).
A SPAM-elés valójában egy olyasfajta népszerűsítési eljárás, ahol a SAPM-elő a minőségi címlista helyett a nagyon nagyszámú véletlen, vagy programok által interneten gyűjtött címekből álló címlistát támadja.
Volenszki Sándor
2010-08-30 15:57:44
Internetes megjelenés - Mit írjak a weboldalamra?
A mi szakmánkban három típusú ügyfél létezik. Az egyik, akinek azért nincs (vagy nem sikeres az) internetes megjelenése, mert nincs mit mondania. A másik, akinek azért nincs (vagy nem sikeres), mert van mit mondania, de isten tudja miért, nem mondja, a harmadik pedig az, akinek van mondanivalója, ki is mondja azt, ezért aztán vannak is sikerei.
Miért olyan fontos a mondanivaló? Miért jön mindenki ezzel?
Az ember alapvetően társas lény. Az évezredek során külön tudomány fejlődött ennek a ténynek az elemzéséből, amit úgy hívnak, hogy szociálpszichológia. A szociálpszichológia azt vizsgálja, hogy az emberek közötti kapcsolatok, interakciók hogyan befolyásolják a gondolkodást (a teljesség igénye nélkül).
Volenszki Sándor
2010-08-17 12:26:44
Elektronikus levelezés - Hogyan nyírjuk ki saját hírlevelünket!
Átlagon felül türelmes és barátságos egyéniség vagyok hírlevelekkel szemben, még Steve leveleit is szívesen fogadom, aki dollár milliárdos lett, ennek ellenére nem képesek összerakni egy épkézláb hírlevelet...
A mai levél amit kaptam (az ominózus), a következőképpen néz ki:
Volenszki Sándor
2010-07-26 14:44:32
Internetes megjelenés - Programozó, webmester, "kocka" bérbe?
Szerintetek mi a kulcsa a sikeres online vállalkozásoknak? Én már vettem részt sikeres online vállalkozás megvalósításában (nem is egyben), azonban ahogy kiszálltam a képből, mintha elfogyott volna az üzemanyag!
Mi lehet az oka? Súlyos pénzekért WordPress-t telepíttetünk, saját tartalomkezelőt fejlesztetünk, veszünk hozzá Webgalambot meg AutoResponder-t, keserves munkával tartalmat építünk, majd egy féléves projekt után széttárt karokkal várjuk, hogy történjen valami!
Hiszen megcsináltuk! Működik is! Vagy csak működött?
Volenszki Sándor
2010-07-26 06:42:35
Internetes megjelenés - Pozíció, látogató, ügyfél.
Tegnap elég borongós vasárnapunk volt, mondom ezt én, innen a Balaton déli partjáról. Megragadtam az alkalmat és bepótoltam néhányat a már régóta halogatott feladataim közül, többek között sikerült végre végig néznem a Google I/O 2010 konferencia videó anyagát.
Nagyon sok tanulságos gondolatot hallottam benne, úgy mint:
Mégis a legmegdöbbentőbb az a tény volt, hogy a YouTube, direkt forgalmának a kétszeresét szerzi a kapcsolódó (Related) videók funkciójából!
Volenszki Sándor
2010-07-14 16:36:26
Elektronikus levelezés - Kisbetű, nagybetű az e-mail címben?
Pont ma került ismét napirendre egy e-mail címmel kapcsolatos kérdés, egészen pontosan így hangzott:
"Lehet-e nagybetű az e-mail címemben?"
Kerülgettem a témát egy kicsit, megszereztem a vonatkozó szabványokat és a következőre jutottam!
Az e-mail cím (elektronikus levélcím) két fő részből áll:
1. A @ előtti rész, amit az e-mail cím helyi részének (local part) hívnak
2. A @ utáni rész, ami a domain név
Volenszki Sándor
2010-05-29 12:23:42
Internetes megjelenés - Hétköznapi szemüvegen át nézve
Több tárgyalásom volt a napokban internetes megjelenés témakörben és meg kell állapítanom, hogy a helyzet továbbra is változatlan! Az interneten még jelen nem lévők, vagy az egyszer már sikeretlenül próbálkozók 99% egészen egyszerűen nem érti, hogy minek az internetes megjelenés.
Miért van ez így? Van egy alapvető emberi tulajdonság, mi szerint amit nem ismerünk attól félünk, rosszabb esetben el is pusztítjuk, így lenne ez az internetes megjelenéssel is?
Elhatároztam, hogy néhány bejegyzésen keresztül feltárom az ismeretlen területeket, tudást adva azoknak akik számára ez a téma idegen. És ha igaz, hogy az ismeretlentől való félelem tart vissza benneteket, akkor a tudásotok ismerté teszi az ismeretlent!
Játszatok el a gondolattal néhány percre, hogy mindenkinek a kezében van most egy szemüveg. Egy olyan varázsszemüveg, amin keresztül minden dolgot egyszerűbbnek, pontosan olyannak láttok, amilyen! Tegyük csak fel ezt a szemüveget és lássuk ezen keresztül az internetes megjelenést egyszerűen, érthetően...
Volenszki Sándor
2010-05-10 07:09:00
Elektronikus levelezés - A gyakorlat
Mikor előfizetünk egy e-mail postafiók szolgáltatásra, teljesen mindegy, hogy azt ingyenes postafiók szolgáltatónál tesszük, vagy saját domain névvel lesz postafiókunk, kapunk egy postafiókot egy olyan számítógépen, amely a nap 24 órájában internet csatlakozásban áll, és soha nincs kikapcsolva.
Ha feladunk egy elektronikus levelet, az átkerül egy Levél Továbbító Ügynökhöz (MTA = Mail Transfer Agent). Ha a címzett postaládája ugyanazon a számítógépen van, ahol a miénk, akkor a Levél Továbbító Ügynök átadja a levelet egy Levél Kézbesítő Ügynöknek (MDA = Mail Delivery Agent), aki beteszi a címzett postaládájában a bejövő rekeszbe. Ha a címzett postaládája nem ugyanazon a számítógépen van, ahol a miénk, akkor a mi Levél Továbbító Ügynökünk átadja a levelünket agy másik Levél Továbbító Ügynöknek, és teszik ezt mindaddig, míg meg nem érkezik a levél a címzett szerverére. Ekkor ugyan úgy, a Levél Kézbesítő Ügynök megkapja a levelet és beteszi a címzett postaládájában a bejövő rekeszbe. Ebből logikusan következik, hogy ha mi levelet kapunk, akkor ugyan ennek a folyamatnak a végén állunk címzettként.
Volenszki Sándor
2010-05-03 19:16:57
Elektronikus levelezés - Mi is az az e-mail valójában?
Az elektronikus levél (electronic mail => e-mail) nem más, mint egy kizárólag elektronikus tárolt és elektronikusan továbbított üzenet. Az e-mail hamarabb létezett mint az internet, egészen pontosan 1965-től része az életünknek.
A kezdetekben nem voltak ilyen gyors és olcsó számítógépek, ezért az egyetemek, kutató intézetek a számítógépeket szigorú időbeosztásban használták. A felhasználó, aki kapott gépidőt, annak adtak egy elektronikus címet is, hogy az ugyan azt a számítógépet felhasználók, üzenhessenek egymásnak, beszámolhassanak kutatásaik eredményeiről.
Volenszki Sándor
2010-05-02 23:13:30
Kezdődjön az út az ismeretlenbe!
Túlzások nélkül mondhatom, hogy nem ma kezdtem az ismerkedést "informatika" és "internet" barátainkkal, ha jobban belegondolok az első programok olyan 20 évvel ezelőtt kerültek ki a kezem alól. Na jó! Nem is vagyok olyan öreg és azok a programok csak nagy jóindulattal nevezhetőek programoknak...
Az információs forradalom engem is bekebelezett, mondhatni én is harcos lettem ebben a forradalomban, és az internetet választottam kedvenc csatateremnek!
Értesítés új bejegyzésről
Bejegyzések