Volenszki Sándor
2010-07-26 06:42:35
Internetes megjelenés - Pozíció, látogató, ügyfél.
Tegnap elég borongós vasárnapunk volt, mondom ezt én, innen a Balaton déli partjáról. Megragadtam az alkalmat és bepótoltam néhányat a már régóta halogatott feladataim közül, többek között sikerült végre végig néznem a Google I/O 2010 konferencia videó anyagát.
Nagyon sok tanulságos gondolatot hallottam benne, úgy mint:
Mégis a legmegdöbbentőbb az a tény volt, hogy a YouTube, direkt forgalmának a kétszeresét szerzi a kapcsolódó (Related) videók funkciójából!
Bizonyára ti is néztetek már YouTube-on videót. A keresési listából, ha megnyitsz egy videót lejátszásra, akkor az oldal jobb szélén lesz egy sáv (egy úgynevezett Related, azaz kapcsolódó, vonatkozó), telis-tele olyan filmekkel, amelyek kapcsolódnak a megtekintésre megnyitott videóhoz.
Ezen felbuzdulva gyorsan megnéztem az Analytics statisztikáimat és azt láttam, hogy az elsohonlapom.hu-tól eltekintve a saját oldalon generált forgalom elenyésző. Az elsohonlapom.hu esetében pedig az egyedi látogatottság tízszerese az összes oldalmegtekintés, amelynek fele saját oldalról generált oldalmegtekintés, valamint, az oldalon eltöltött idő, átlagosan 16 perc.
És ekkor beugrott egy gondolat a Google I/O 2010 konferencia videóból:
"Mi is az amit valójában akarsz? Jó helyezést? Nem! Látogatót akarsz! És valóban látogatót akarsz? Nem jó konverziót (a lehető legtöbb látogató induljon el az ügyféllé válás útján) akarsz!"
Hát ez az! Tudással, probléma tudattal rendelkezünk és mégsem tesszük meg a szükséges intézkedéseket! Miért van ez?
Ki ne örülne neki, ha egy olyan tartalomkezelőbe dolgozhatná fel termékeit, szolgáltatásait, ahol a kiválasztott termékhez automatikusan megjelenne a kulcsszavak alapján hasonló termék vagy szolgáltatás? Ki ne örülne egy AfterSales (eladás utáni szolgáltatás, pl. kerékpárhoz térdvédő és sisak) funkciónak?
Mi a helyzet nálatok? Ti hogyan csináljátok?
Bejegyzések